Noudatan tässä blogissa Lean Construction periaatteita. Tämä kirjoitus voisi olla esim. 10.000 kirjainta kattava perustelu asian fiksuudesta.(tässäkin meni jo kymmeniä hukkaan).
Poistan hukkaa, totean, että käyttäkään Last Planner -periaatetta suunnitteluaikataulun tekemiseksi.
Kaikki osapuolet tyhjän seinän eteen, post-it lappuja + kynä käteen. Joku fasilitoi. Suunnittelijat laittavat omat työvaiheensa seinään. Suunnittelijat siirtelevät omia työvaiheita sopimaan muiden suunnittelijoiden töihin. Suunnittelijat kehittävät uusia työvaiheita, jotta he saavat omat "oikeat" työvaiheet toteutettua keskenään yhteensopivina.
Lopputuloksena karkea aikataulu, josta voidaan generoida kalenterivuoteen sopiva aikataulu.
Ja tämä ei tarvitse allianssia, vaan pari workshoppia.
Yksinkertaista + yhteistyötä.
Ja tietokoneen käyttö on kielletty tässä ensimmäisessä vaiheessa.
Viikon kuva:
Tästä se lähtee...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kerro mielipiteesi, palautteen kautta saadaan eri näkökulmia